Kars 2.Gün-Kaçış Hayali | Seyahat Yazıları

5 Temmuz 2013 Cuma

Kars 2.Gün

Kars - 2.gün

Sabah erken kalkıp sıkı bir kahvaltı yapıyoruz.Hemen hazırlanıp resepsiyondaki görevlilerden Ani Harabeleri’ne nasıl gideceğimizi soruyoruz. Malesef kötü haber :( Sabah erken saatlerde toplanan turist kafilesi minibüsle bölgeye hareket etmiş. Bizde Kars’ta dolaşamadığımız, kalan tarihi yerleri dolaşmaya karar veriyoruz. Hava pek iç açıcı değil, her an yağmur yağabilir. Oyüzden hemen yola koyuluyoruz.

2.Gün gezimize Kars Kalesi’nin çevresinden başlıyoruz. Hemen Kars Kalesi’nin arkasında Kars Çayı’nın geçtiği bozuk bir yoldan yürüyerek devam ediyoruz. Hemen yolun sağ tarafında Üniversiteye ait bir lojman var. Giriş izni olmadığı için uzaktan bakınmakla yetiniyoruz. Ardından aynı yoldan geri dönüp Kars Çayı’nı takip edip ve köye giren yol üzerinde çalışan kişiler görüyoruz. Bu kişiler restorasyon çalışmaları ile uğraşıyormuş.

Kars Çayı
Yine bu yol üzerinde birçok Hamam bulunuyor.Bunlardan biride Cuma  Hamam’ı..Dolaşacağımız fazla biryer kalmadığı için mola verip yine bir şeyler atıştırıyoruz.

Hava oldukça bozdu ve artık yağmur her an patlayabilir. Yine vakit kaybetmeden son birkaç yeri görmek için yürüyüp koşturmaya karar verdik.
Eski Belediye Binası, Gazi Ahmet Muhtar Paşa Caddesi’nin hemen paralel’inde yer alıyor. Bina şu an restorasyon çalışmalarında olduğu için malesef sadece dışarıdan birkaç fotoğraf çekmekle yetiniyoruz.Artık şiddetli yağmura teslim oluyor ve koşmaya başlıyoruz otele doğru :)

Kars’ta yanınızda ve aklınızda bulundurmanız gerekenler;

-Yazın gidecekseniz kesinlikle kalın kıyafetler yanınızda olsun.
-Güneş gözlüğü,bileği koruyan bot,şemsiye
-Kale’ye çıkacaksanız dik bir yolda yürüyeceksiniz.Dikkatli olun.
-Ani Harabeleri’ne gidecekseniz kesinlikle grup olarak hareket edin ve rehber için otelle iletişime geçin