Kars 1.Gün-Kaçış Hayali | Seyahat Yazıları

4 Temmuz 2013 Perşembe

Kars 1.Gün

Harika bir Antep turundan sonra yolculuğumuz Kars’a :)
Antep’te kaldığımız konaktan sabaha doğru 5,30 gibi çıkıyor, havaalanına gidiyoruz.Uçağımız 6,30’da Ankaraya hareket ediyor ,aktarma ile Kars’a iniyoruz..Kars havaalanı şu an inşaat halinde, yeni havaalanı bittiği zaman daha fazla turistin ziyaret edeceğini tahmin ediyorum ;)Havaalanından şehir merkezine belediyenin minibüsleri var ve bu araçlarla belirli ücret karşılığında aktarma yapabiliyorsunuz. Yolculuk süresi tahmini olarak 20-25 dk sürüyor.Oldukça yorucu geçen seyahatten sonra kalacağımız yer bakıyoruz. Önceden ayırttığımız bir otel olmadığı için öncelikle öğretmenler evi ve polis misafir evlerine bakınıyoruz. Kalacak yer bulamadığımız için biraz stresle geçen saatler oluyor. Sonunda 3 yıldız merkezde güzel bir otel bulup yerleşiyoruz.

Kaldığımız yer merkezi bir yerde ve Kars Kalesi’nin hemen yanında diyebilirim !

O yüzden rota Kars Kalesi !

Otelden yaklaşık 150-200 mt yürüdükten sonra karşımıza ilk olarak ünlü 12 Havariler Kilisesi ( Kümbet Cami) çıkıyor. 10.yy’da kilise olarak inşaa edilmiş ve daha sonra müslümanların eline geçince Kümbet Cami olarak isim değiştirmiş.

Buradan ayrılıp kaleye doğru hızlı adımlarla yürümeye çalışıyoruz, biraz yokuş olduğu ve sert kayalardan oluştuğu için yola dikkat etmek lazım.Kars Kalesi’ne ulaşınca manzaraya doyum olmuyor gerçekten. Çünkü Kale’den baktığınızda şehir merkezi elinizin altındaymış hissi uyandırıyor :) Büyüleyici bir kare var ve bu fırsatı değerlendirip bol bol fotoğraf çekiyorum.Kale’nin hemen yanında soluklanabileceğiniz bir cafe var, burada dilerseniz dinlenip birşeyler yiyip manzaranın keyfini çikarmaya devam edebilirsiniz.

12 Havariler Kilisesi ve Kars Kalesi

Kaleden inip hemen yolun sol kesiminden devam ediyoruz.Uzun bir yürüyüşün ardından karşımıza Kent Konseyi binası geliyor. Burası çam ağaçları içinde, bahçeli ve yine sert kayalardan yapılmış tarihi bir bina. Daha önce gümrük binası olarak kullanılmış.
Kent Konseyi’nden çıkıp yolun sağ tarafından hareketle yaklaşık 200-300mt sonra Kars Müzesi’ne geliyoruz.Burası Eski gar bölgesinde yeralıyor.Müze’nin içi çoğunlukla Ani antik kentinde bulunan eserlerle dolmuş durumda. Roma-Bizans-Selçuklu döneminden bir sürü kalıntı var. Benim dikkatimi çeken şeyler genellikle antik paralar oldu. Güzel modern bir bina diyebiliriz..
Müze’den ayrılıp cumhuriyet caddesine doğru ilerliyoruz, yol üzerinde askeri bir bölge var ve yine aynı bölgede Aynalı Köşk denilen taş bir bina var.Bu bina üniversitenin etkinlikleri için ayrılmış durumda.

Fazla oyalanmadan kapının önünde fotoğraf çekiyor ayrılıyoruz. Yolun karşısına geçip sağ taraftan ara yola girince Ortakapı mahallesinde mimarisi ile göze çarpan Fethiye Cami karşımıza çıkıyor. 19.yy’da Ruslar tarafından kilise olarak inşa edilmiş daha sonra cami olarak kullanılmaya devam edilmiş.

Havariler Kilisesi

Daha detaylı bilgi için belediyenin hazırlamış olduğu güzel bir gösterim var,buradan bakabilirsiniz:

Bu arada bulunduğumuz mahallede yol çalışması olduğu için bazı mekanlarda fazla fotoğraf çekemediğimizi belirtmek isterim, ayrıca yine ters ışık olduğu için istediğim gibi kareler elde edemedim. Eğer vaktiniz olursa sabah erken saatte çıkıp bol bol fotoğraf çekin derim.
Yol üzerinde görebileceğiniz diğer binalar ise ;
İl Genel Meclisi binası,Kars Kültür Evi ( Eski kadın hapishanesi)

Günün yorgunluğu hissedilmeye ve ayaklarda derman kalmadığını anlayınca oturup yöresel yemek nerede yiyebiliriz diye araştırmaya başlıyoruz.
Şehir merkezinde dolaşırken gördüğümüz Yöresel yemek yapan ve çoğunlukla ev hanımlarının çalıştığı bir restaurant gördüğümüzü hatırlayıp hemen oraya doğru yol alıyoruz.Burası Kaz Evi Yöresel Yemekleri olarak tanınıyor..Oldukça güleryüzlü  ve yardımcı çalışanlar var, hemen kaz siparişi yapıyoruz ve önden tabiki çorba içiyoruz.Kaz eti ilk defa yedim ve tadı tavuk-hindi eti karışımı gibiydi. Lezzetli ve bir okadarda doyurucuydu.Fiyatlar nasıldı diye soracak olursanız kişi başı 20-25tl arası gibi bir fiyat arasında. Çorba-Pilav-Kaz eti-Ayran-Meze

Karnımızı doyurduktan sonra Hekimevi Binası’nı bulmak için araştırmalara başlıyoruz. Edindiğimiz  bilgilere göre Kars Çayı yakınlarında olduğu. Kısa bir yürüyüşten sonra binaya ulaşıyoruz. Hekimevi daha önceleri doğum evi olarak da kullanılmış ve şuan restore edilerek butik otel haline gelmiş. Dilerseniz gelip burada konaklaya biliyorsunuz. Yine fotoğraflar çekip bölgeden ayrılıp Ordu Caddesi’ne doğru gidiyoruz. Bu cadde üzerinde sağlı-sollu harika binalar var.Bunlardan en önemlileri;

- İl Sağlık Müdürlüğü Binası,
-Eski Vali Konağı ( Stavuşki Konağı )
-Sanayi Ticaret Odası Konağı
-Defterdarlık Binası
Ordu Caddesi’nden aşağıya Faik Bey caddesine inildiğinde ise;
-Gazi Ahmet Muhtar Paşa Konağı
-Merkez Camii ( Rus –Ortodoks Kilisesi)
-Eski Rus Konsolosluğu
-Haşim Arıkan Konağı
-Kars Butik Otel

Bugünlük Kars şehir ve kültür turunu tamamlayıp otele dönüyoruz.Dinlendikten sonra akşam yemeği için yine merkezde bulunan lokantalara bakıyoruz. Gözümüze kestirdiğimiz bir mekana girip siparişi veriyoruz.Bu arada Kars’ta yaz mevsimi bile olsa karasal bir iklim hakim olduğu için geceleri soğuk olabiliyor. O yüzden yanınıza kalın giyseler almayı unutmayın.